Over Versatile

Over Versatile​​​​​​​

Studievereniging Versatile is dé studievereniging voor ISW-studenten in Utrecht. In het Latijn betekent Versatile ‘veelzijdig’ en met deze naam sluit de vereniging goed aan bij het veelzijdige en interdisciplinaire onderwijsaanbod van de studie ISW. Ook binnen de vereniging worden veelzijdige activiteiten georganiseerd.

Studie-inhoudelijke activiteiten

Om het optimale uit je studie ISW te halen, organiseert Versatile verschillende studie-inhoudelijke activiteiten. Tijdens deze activiteiten leer je meer over ISW-gerelateerde onderwerpen of werk je aan persoonlijke ontwikkeling. Denk aan (kroeg)lezingen, symposia, bedrijvenbezoeken, of een CV-check.

Ontspannende activiteiten

Naast hard werken en studeren moet er natuurlijk ook genoeg tijd zijn om te ontspannen. Het studentenleven wordt niet voor niets de mooiste tijd van je leven genoemd. Naast onze maandelijkse borrel in onze stamkroeg Café Rex, biedt Versatile een groot aanbod van ontspannende activiteiten aan, waarbij je je medestudenten beter kunt leren kennen en je alle studiestress even kunt vergeten. Deze activiteiten zijn erg uiteenlopend, zo is er voor ieder wat wils! Denk aan feesten, sportdagen, kerstdiners en familiedagen.

Commissies

Om al deze activiteiten mogelijk te maken, heeft Versatile meerdere commissies. In deze commissies zitten leden die de activiteiten van begin tot eind verzorgen. Vóór studenten, dóór studenten dus! Een commissie houdt zich bezig met een specifieke activiteit en is verantwoordelijk voor de organisatie hiervan. Denk aan een feestcommissie, studiecommissie, reisjescommissie en een sportcommissie. Naast commissies voor ontspannende, studie-inhoudelijke activiteiten of reisjes, zijn er ook projectcommissies waarin studenten betrokken worden bij een maatschappelijk project. Zo is er een commissie die zich inzet voor basisschoolscholieren. Het aansluiten bij een commissie is een verrijking van je studie en zorgt er tegelijk voor dat je meer mensen leert kennen.

Versatile op reis

Ieder jaar organiseert Versatile een studiereis. De bestemming van deze reis is elk jaar weer een verrassing. Tijdens de reis wordt er aandacht besteed aan de culturele aspecten van de bestemming, maar er is ook voldoende tijd voor ontspanning. Een reisje is bovendien een goede manier om je medestudenten beter te leren kennen. Naast de grote reis, is er aan het begin van ieder collegejaar een eerstejaarsweekend en halverwege het jaar een ledenweekend waarin we gezellig op kamp gaan. Ook wordt er een dagje weg en een 24-uursreis georganiseerd.

Ledenpas

Leden van Versatile krijgen via ons allerlei kortingen. Denk aan korting bij onze stamkroeg Café Ouwe Dikke Dries, korting op feestkleding of korting bij Wine&Wellness. Welke kortingen dit nog meer zijn kun je hier vinden, en je kunt ze vinden in onze app! De Versatile app is gratis te downloaden en kan gebruikt worden als bewijsmateriaal voor de kortingen. Zo heb je onze kortingen altijd bij de hand!

De Blauwdruk

Eens per jaar wordt de blauwdruk uitgebracht. Dit is ons verenigingsblad. De redactiecommissie werkt een jaar lang aan dit blad. Hierin kun je allerlei verhalen over onze vereniging en onze leden lezen. Zo vertellen ouderejaarsstudenten over stages en studeren in het buitenland, wordt er teruggeblikt op bijzondere activiteiten, en komen alle commissies aan bod. Er wordt bovenal ruimte gelaten voor leuke, vrolijke, en opmerkelijke verhalen van iedereen die iets kwijt wil.

Naast het jaarblad, is er ook een maandelijkse online editie, de blueprint genaamd.